شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۰۶:۵۷

مدیریت اچ اس یی پیمانکاران در قراردادهای صنعت نفت بازنگری شد

باشگاه خبری فراساحل: الزام‌ها و رویه های مدیریت بر اچ اس یی پیمانکاران در شرایط عمومی و اختصاصی قراردادهای همسان و غیر همسان صنعت نفت از سوی وزیر نفت بازنگری و درچارچوب سند راهنمای مدیریت بر اچ اس یی پیمانکاران تدوین و ابلاغ شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا سیاوش درفشی، مدیر کل اچ اس یی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به این که مدیریت بر فعالیت‌های اچ اس یی پیمانکاران در پروژه ها و تاسیسات صنعت نفت لازم و ضروری است، افزود: توسعه پروژه ها و اجرای طرح‌های صنعت نفت با مدیریت صحیح، دقیق و اثربخش با هدف کاهش حوادث و خسارت‌ها میسر می‌شود.


وی تصریح کرد: بخشی از فرآیند مدیریت اچ اس یی در صنعت نفت، مدیریت و نظارت بر عملکرد پیمانکاران از طراحی تا اجرا در قسمتهای خدمات، فنی، مهندسی و ساختمان است که با توجه به بالابودن ریسک و ضعف اجرایی در این قسمت‌ها مدیریت بر اچ اس یی پیمانکاران برای کاهش رخداد و حادثه حائز اهمیت است. درفشی با بیان این که در رویکرد جدید اصول و رویه مدیریت اچ اس یی، عملکرد پیمانکاران در همه لایه ها به دقت بررسی می‌شود، اظهار کرد: مدیریت این حوزه از مرحله ارزیابی و انتخاب تا تنظیم قرارداد، اجرای پروژه‌ها و تسویه حساب با پیمانکاران اجرا می‌شود.


مدیرکل اچ اس یی شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: با اجرای این طرح‌ها و برنامه‌ها درصدد هستیم تا مدیریت ایمنی را درکنار مدیریت اقتصادی در بخش‌های مختلف با ضوابط و الزام‌های قانونی در سطح وسیعی در صنعت نفت اجرا کنیم. این مقام مسئول با اشاره به این که چارچوب و ماموریت جدید مدیریت بر اچ اس یی همسو با بهبود، اصلاح شرایط و اصل توسعه پایدار و حفظ سرمایه ملی است، اظهارکرد: اقدامات پیشگیرانه و اطمینان از حل بحران‌های آینده بویژه در زمینه‌های ایمنی، بهداشت و سلامت از راهبردهای مهم این سند است.


وی با تاکید بر این که این سند سبب تقویت مدیریت بر اچ اس یی در همه قراردادهای همسان و غیر همسان در شرایط عمومی و اختصاصی صنعت نفت می‌شود، اعلام کرد: انتظار داریم با این تغییرات و رویکرد جدید شاهد تحول در کاهش خطرات و حوادث صنعت نفت باشیم. درفشی، افزایش نظارت، جریمه پیمانکاران در صورت اجرا نکردن اچ اس یی، ضمانت اجرای قوانین، بازنگری قوانین جدید برای افزایش ایمنی و نظارت اچ اس یی در همه مراحل قرارداد را از مهمترین موارد برای اجرای صحیح و مطلوب این سند برشمرد.



  کد خبر : 2184
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :